Thursday 24 April 2008

Cadangan menarik balik dekstop

KESATUAN telah dimaklumkan cadangan unutk menarik balik dekstop telah DIBATALKAN. Kesatuan melahirkan rasa terima kasih atas pertimbangan Pengurusan kerana mengambil kira pandangan pekerja.

SEKRETARIAT NUJ-UM
..: BERSATU MEMBELA HAK PEKERJA :..

6 comments:

Anonymous said...

Terima kasih NUJ kerana memperjuangkan hak pekerja

TERUSKAN PERJUANGAN INI

Anonymous said...

Terima kasih NUJ kerana membela nasib pekerja Utusan. Masalah pekerja NUJ pasti ke hadapan membantu menyelesaikannya tetapi masalah yang dialami NUJ siapa yang peduli. Diluah mati emak di telan mati emak. Walaupun pahit terpaksa di lalui juga.

Anonymous said...

ada bos di KOSMO! yang mengambil kesempatan memanipulasi jadual kerja pekerja KOSMO! selalu suruh pekerja ganti Off dan halang mereka tuntut DP. apa sudah jadi!!!!!budak kosmo mana tau pasal perkara ini. mereka semua budak baru yang malas bertanya dengan orang lama tentang hak mereka sebagai pekerja. minta NUJ pantau.....

Anonymous said...

ada bos di Kosmo! yang cuba nak takut-takutkan pekerja supaya jangan dekati NUJ_UM nanti kedudukan terjejas. BOs akan terget. apa sudah jadi minta NUJ pantau

Anonymous said...

salam, kami di nuj-um memang alu-alukan penyertaan secara aktif rakan-rakan di kosmo, anda sama saja kita satu keluarga di utusan ni.

sepatutnya tidak timbul rasa takut nak bersama nuj-um. kita adalah badan sah di sisi undang2.
bos-bos kosmo tu dulu pun adalah ahli NUj-Um dan banyak makan jasa NUj-um. kalau betul mereka takut-takutkan anda daripada join nuj-um catatkan nama, jawatan, catat apa yang dia orang cakap dan hantar laporan rasmi kepada kami. jangan just cakap saja.
kita boleh panggil mereka mengadap dalam JCC.

-then soal DP atau ganti OFF, cakap cakap banyak lagi, failkan report kepada NUj-Um. itu hak anda walaupun satu sen.

-bukan bos anda yang buat CA tapi kami NUj-um dan syarikat yang sama sama rundingkan.

salam.

Anonymous said...

Bagus le kalau dah tarik balik cadangan tu. Sedia kena sedia gak, sebab ni kompeni lainlah pertubuhan associate macam firma lawyer, arkitek dsb.

Kalau nak buat style associate pun bagus gak, bole la dapat bonus banyak siket, maklumlah masing-masing da jadi boss kan... bole la tujuk kuasa mintak macam-macam...